HTML

Palack

Borok, ételek, kóstolások.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Türkménbasi: Pedig nem is legerősebb borával kezdtél;-) (2010.12.15. 17:21) Szászi I.
  • musi: @Palack: ja nem, azt hiszem én értettem félre a linket. Láttam valamelyik blogban egy hasonlót, és amikor rákattintottam, kiírta... (2009.06.04. 15:17) A borfesztivál
  • Palack: @musi: Szia, a poszt végén szereplő 'Palack főoldalra!' linkre gondolsz? Mert ott egyszerűen csak belinkeltem a saját blogom. Va... (2009.06.04. 11:52) A borfesztivál
  • musi: helo, hogyan kell a "főoldalra ajánlás" linket megcsinálni? :) (2009.06.04. 11:31) A borfesztivál
  • Palack: Borbori, szerényen azt válaszolhatom, hogy már kisiskolás koromban is volt olyan tanítónénim, aki azért nem szeretett, mert tudt... (2007.12.28. 20:24) Költözés
  • Utolsó 20

Pontozás (változott cseppet)

1 pont  - rossz
2 pont  - nem jó
3 pont  - iható
4 pont  - korrekt
5 pont  - jó
6 pont  - nagyon jó
7 pont  - szép
8 pont  - nagyon szép
9 pont  - nagy
10 pont - tökéletes

Két majdnem ötéves

2007.07.13. 23:31 Palack

Attól függ honnan nézzük. Ismerünk olyan országot, ahol egy ötéves vörös még pályakezdőnek számít. Nálunk azonban a jólmenő pincék már 2004-es vagy akár 2005-ös tételeiket kínálják.

Gangl Soproni Kékfrankos 2002

Nem a legismertebb soproni pince, mi mégis végül Ráspi mellett hozzájuk mentünk egy soproni bortúrán. Igaz ebben szerepe volt Weningerék anti-marketing tanfolyamot végzett alkalmazottjának. Akkor az volt az összképem a kóstolás után, hogy jók a boraik, és vannak kifejezetten szép tételeik is. Ez volt az egyik, ami legjobban ízlett. Most is jó volt.

Szép bíbor szín, fürge mozgás. Friss meggyes, szegfűszeges, csokis, szörpös illat. Furcsa, de jó ezt mondani egy ilyen korú borra: szerintem még túl virgonc, kerekedhet egy kicsit. Élénk, szép savak, nem testes, inkább játékos, üdítően gyümölcsös. A csoki itt is megjelenik. Utóízben is ugyanez, szépen, hosszan. Ez már a harmadik "szép," de valóban így van. 5.5 pont.

Szép alap kékfrankos.

Tóth István Egri Bikavér Válogatás 2002

Ezt a bort már egy jó ideje lehet kapni, nem kevesen kóstolták, többek közt a Művelt Alkoholistán is írtak róla. Vajon ilyen sok készült belőle vagy ilyen lassan fogy? Persze Tóth István nem tartozik a trendi borászok közé. Én ittam már többször a borból, mindig ízlett, most a legkevésbé igen, de még így is.

Mélyebb bíbor, talán cseppet lassabb mozgás. Illata jóval komplexebb: dohány, avar, túlérett meggy, valami fémes és még sok minden, amihez kevés vagyok. Szájban is vastagabb, tömörebb, jóval szélesebb. teljesen betölti a szájat, és annak ez jó. Csendes, nyugodt mégis ellenállhatatlan harmónia. Sav, tannin, nem kevés gyümölcs. Mindenből annyi, amennyi kell. Ám kicsit csalódott vagyok, mert ma valahogy zárkózottabb, mint legutóbb. Akkor azt hittem, már jóban vagyunk, azonban ma kezdhettem előlről az udvarlást, és még nem is jutottam odáig, mint akkor. Pedig akkor lenyűgözően kinyílt, köszönhetően egy dekanternek. Most ugynez nem segített, bonyolultabb lélek annál, hogy kétszer ugyanazzal a trükkel hódítsam meg. Nem a legjobb formájában (formánkban?) is bőven 6.5 pont.

Nem vagyok egyedül ezzel: ha azt mondják Bikavér, nekem mindenképp ez az egyik, ami eszembe jut.

Szólj hozzá!

Címkék: 2002 eger kékfrankos bikavér tóth istván sopron 5.5 pontos gangl 6.5 pontos

A bejegyzés trackback címe:

https://palack.blog.hu/api/trackback/id/tr55113260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása