HTML

Palack

Borok, ételek, kóstolások.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Türkménbasi: Pedig nem is legerősebb borával kezdtél;-) (2010.12.15. 17:21) Szászi I.
  • musi: @Palack: ja nem, azt hiszem én értettem félre a linket. Láttam valamelyik blogban egy hasonlót, és amikor rákattintottam, kiírta... (2009.06.04. 15:17) A borfesztivál
  • Palack: @musi: Szia, a poszt végén szereplő 'Palack főoldalra!' linkre gondolsz? Mert ott egyszerűen csak belinkeltem a saját blogom. Va... (2009.06.04. 11:52) A borfesztivál
  • musi: helo, hogyan kell a "főoldalra ajánlás" linket megcsinálni? :) (2009.06.04. 11:31) A borfesztivál
  • Palack: Borbori, szerényen azt válaszolhatom, hogy már kisiskolás koromban is volt olyan tanítónénim, aki azért nem szeretett, mert tudt... (2007.12.28. 20:24) Költözés
  • Utolsó 20

Pontozás (változott cseppet)

1 pont  - rossz
2 pont  - nem jó
3 pont  - iható
4 pont  - korrekt
5 pont  - jó
6 pont  - nagyon jó
7 pont  - szép
8 pont  - nagyon szép
9 pont  - nagy
10 pont - tökéletes

Háromból kettő

2007.07.01. 22:44 Palack

 

Tokaji Furmint 2002, Kun Lajos

Az idei Tokaji Borok Fesztiválján találtam rá erre a borra. Bár ez a rendezvény leginkább az aszúkról szól, azért majdnem minden standon volt száraz furmint is, ami nekem az egyik kedvencem tud lenni. Hát, itt nem voltam lenyűgözve, hiányoztak a nagy élmények. Második nap, mikor már azt hittem mindent megpróbáltam, találtam rá az egyik standnál, mint partner borászat kínálata. Előttem senki nem próbálkozott vele, akkor nyitották föl. Kellemes meglepetés volt, egy igazi jó érett furmint, alighanem élete csúcsán. nekem ott akkor a legjobb furmint volt. Ha jól emlékszem, 1600 Ft-ért vehettem volna egy palackkal, de a közeli vinotékában 1250 Ft-ért sikerült megvenni. Az eladó szerint Kun Lajos régebben hegybíró is volt, csak a politika többekkel együtt őt is elsöpörte

Nagy várakozással nyitottam föl, és nem csalódtam. Érett komoly bor, harminchármon felülieknek. Zöldessárga sötét szín, vastag lassú mozgás. Mézes, enyhén citrusos, illat legelől aztán frissen hámozott starking almahéj és virágos rétről kaszált záporban megázott széna. Ízben is a mézes enyhén citrusos almás vonal, határozott, de kerek savak, és palackérettség. Kerekség, természetesség, harmónia. Nagyon szép.

Sárospatak Király-hegy nevű - talán nyugodtan mondhatom - nem túl ismert termőhelyéről származik. Kíváncsi lennék egyéb évjáratokra is ebből a borból, ha egyáltalán van. Masszív 6 pont.

Egri Olaszrizling 2003, Juhász Testvérek Pincészete

Nemrég kaptam Csopakon Tamás Ervintől a 2003-as Olaszrizlingjükből egy palackkal ajándékba (egy karton borhoz már járt ez a bonus.) Nagyon szép bor volt, nagy élmény. Ebből kiindulva ettől a hármas olasztól is sokat vártam, de csalódnom kellett.

Túlérett, likőrös, banános, fás és valami nekem nem tetsző, de meg nem mondom milyen illat. Sajnos ízben is ezt hozza. Valami édes kesernye, ami valahogy nem jó. Sava van, nem ez a baja, inkább az egész nem jön be valahogy. Nem mondom, hogy rossz, úgy ahogy van, lehet, hogy van, akinek bejön. Másnapra a fa eltűnt, de ettől nem lett jobb.  

Kun lajosnak a nyomába sem ér. 3/10 pont.

Nibio Montemarino Monferrato Dolcetto 2004 Cascina Degli Ulivi

A hétvége sztárja. A Terroir Clubban vettem néhány hete, és úgy tűnik kincsre leltem (vagy inkább ők, persze.) A piemonti Bellotti család 16 hektáros birtokán termett hagyományos vörösbor. A Nibio a Dolcetto szőlő helyi tradicionális klónja.

Illata nekem lenyűgöző volt: áradó érett piros gyümölcsök, enyhe istállóval. Nem győztem szagolgatni olyan kellemes volt. Nem behízelgő, inkább természetesen kedves. Ízben is hasonló: rengeteg gyümölcs, komoly de szép tanninnal. Sűrű, szinte jól lehet vele lakni. Minden a helyén. A rusztikus jó olasz borok mesterkéletlen tökéletessége.

Furcsa asszociáció, de másnapi visszakóstoláskor beugrott, hogy mire emlékeztetett a kezdetektől. Weninger 2003-as Frettnerére - illetve annak legjobb formájára.

Biztos, hogy meg kell vizsgálnom Bellottiék többi borát is. A Művelt Alkoholistán is szerepelt, és ott sem vallott szégyent. Nekem még jobban ízlett. Sima 7 pont.

Szólj hozzá!

Címkék: 2003 olaszrizling 2002 2004 tokaj furmint eger juhász testvérek cascina degli ulivi kun lajos 6 pontos 3 pontos nibio dolcetto 7 pontos

A bejegyzés trackback címe:

https://palack.blog.hu/api/trackback/id/tr75109736

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása