HTML

Palack

Borok, ételek, kóstolások.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Utolsó kommentek

  • Türkménbasi: Pedig nem is legerősebb borával kezdtél;-) (2010.12.15. 17:21) Szászi I.
  • musi: @Palack: ja nem, azt hiszem én értettem félre a linket. Láttam valamelyik blogban egy hasonlót, és amikor rákattintottam, kiírta... (2009.06.04. 15:17) A borfesztivál
  • Palack: @musi: Szia, a poszt végén szereplő 'Palack főoldalra!' linkre gondolsz? Mert ott egyszerűen csak belinkeltem a saját blogom. Va... (2009.06.04. 11:52) A borfesztivál
  • musi: helo, hogyan kell a "főoldalra ajánlás" linket megcsinálni? :) (2009.06.04. 11:31) A borfesztivál
  • Palack: Borbori, szerényen azt válaszolhatom, hogy már kisiskolás koromban is volt olyan tanítónénim, aki azért nem szeretett, mert tudt... (2007.12.28. 20:24) Költözés
  • Utolsó 20

Pontozás (változott cseppet)

1 pont  - rossz
2 pont  - nem jó
3 pont  - iható
4 pont  - korrekt
5 pont  - jó
6 pont  - nagyon jó
7 pont  - szép
8 pont  - nagyon szép
9 pont  - nagy
10 pont - tökéletes

Borfalu

2007.08.24. 00:14 Palack

Idén is kimentem a Borfalura. A korábbiakból okulva most több időt szántam rá, és megpróbáltam részben elkerülni a tömeget. Bár ez a fesztivál helyszínéből (is) adódóan mindig levegősebb volt a várbelinél.

Péntek kora délután indultam neki, nem pont azért, de azzal a jóleső érzéssel, hogy a belépő árát is inkább kóstolásra költhetem: 14 óráig ingyenes volt a belépés. Poharam van bőven a korábbi évekből - vittem. A korai kezdésnek persze megvolt a negatívuma is: bizony nagyon nem volt hideg. Viszont volt legalább árnyék, a pavilonokhoz szép nagy árnyékoló sátortetőket is építettek. Igaz, ezekből nem egyet késő este a szél kiválóan leszaggatott szívfájdító üvegcsörömpölés közepette. No persze egy ilyen mesterséges napellenzés, nem vetekedhet egy százéves gesztenyefa nyújtotta hűssel, de azért mégis jobb, mint megsülni a napon. Viszont remek érzés volt ráérősen nézelődni a kiállítók közt, nem sorban állni, és találni ülőhelyet kényelmesen. Aztán ahogy esteledett, a néha kellemetlen meleg átadta a helyét a langyos nyárestének, végül egy kis szeles hűsnek, cserébe persze hozott nem kevés, de még elviselhető mennyiségű embert is.

Visszagondolva, egy bor sem hozott igazán lázba, nem volt nagy felfedezés, bár csalódás sem. A nap hőse számomra egyértelműen Somló, azon belül a Vinum Somlaicum lett. Rögtönöztem egy mini évjáratos-párhuzamos rizlingkóstolót a Kolonics és a Spiegelberg pincék - vagy ahogy a kedves hölgy a standnál azonosította: Károly és István - boraiból. Volt az eddig elérhető 2004-es Kolonics Rizling mellé hármas és ötös, illetve 2001-es, 2003-as, és számomra újdonságként 2005-ös Spiegelberg Rizling is. Mind nagyon jó. Egy kollégám úgy fogalmazott, szeretem az agyagízű borokat. Alighanem igaza van. Haza is cipeltem néhány palackkal, mindenképp komolyabb elmélyülést érdemelnek. Kóstoltam a Spiegelberg juhfarkokat is, de egyelőre maradok a rizlingjeinél. Somlóról megörültem még Fekete Béla bácsi 2005-ös rizlingjének is (nem volt eddig jellemző rá ez a fajta), de kicsit könnyedebb, lazább volt, mint vártam. A Bországgyűlés után másodszor is megkóstoltam a Font Ezerjó Selection 2006-ot. Az biztos, hogy jelenleg az egyik legjobb nemdrága bor a piacon. Én következetesen válogatásként kérem, az ezerjó mellé szerintem az sokkal jobban illik.

Gál Lajostól is terveztem többet kóstolni, de aztán elment a kedvem tőle. Először a SzóLáTi túl meleg volt, aztán meg a pinot noirból annyira felháborítóan keveset kaptam fél decinek (és ezzel nem voltam egyedül), hogy bojkott mellett döntöttem. Kár mert, a vörösök közt végképp nem találtam kiemelkedőt, és náluk esetleg lehetett volna. Talán Pfneiszlék burgenlandi Pentagon Cuvée-je (azt hiszem 2003-as) volt, ami egyedül megfogott: nagyon szép gömbölyű, de karakteres kortyok voltak. A Don Simon Noir 2003 nekem túl édes, a Bikavér pedig túl sima. A 2003-as Tringa Kékfrankos Barrique sem hagyott mély nyomot bennem.

A végén visszatértem a fehérekhez: a somlói rizlingek a vörösök után is jöhetnek. A végén bukkantam Béresék Napborára, a Naparany Cuvée 2006-ra, ami - míly meglepő - furmint és hárslevelű házasítása: és bizony nem rossz.

Ezután már ideje volt hazamenni, másnapra is várt kóstolnivaló Nyúlon túl.

Palack főoldalra!

2 komment

Címkék: fesztivál kóstoló borfalu

A bejegyzés trackback címe:

https://palack.blog.hu/api/trackback/id/tr8146547

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gál Péter · http://www.gallajoseger.hu 2007.09.25. 08:58:10

Szia!

Sajnálom, hogy bojkottáltál minket. Ami a kritikákat illeti, a szó-lá-ti sajnos könnyen lehet, hogy meleg volt - az első napokban még elég rosszul működött a szervezők által biztosított vadiúj hűtő. Mindenestre ez nem ment fel minket a hibánk alól. Ellenben a Pinot noir-ral kapcsolatban tévedsz, direkt az ilyen félreértések elkerülése végett vettem előre egy hitelesített féldecis mérőedényt, amivel kimértem, hogy a www.borfalu.hu felirat közepén van a fél deci határa. A következő borfesztiválon szívesen demonstrálom élőben is.
Üdv.
Gál Péter
Gál Lajos Pincészete, Eger

Palack · http://palack.blog.hu/ 2007.09.25. 21:19:12

Szia Péter,

először is hadd üdvözöljelek: örülök, hogy erre jártál. Azért az a "bojkott" nem tartott sokáig, ha megnézed a Várban ismét kóstoltam nálatok.

Viszont a féldecivel kapcsolatban kötöm az ebet a karóhoz. Azért vagyok ilyen határozott, mert egy másik standnál előttünk mérték ki egy mérőpohárral: a Borfalu felirat (nem szőrözés, de nem www.borfalu.hu) aljáig (és nem közepéig) ért a féldeci. Nálatok ennek kb. a felét kaptam. Igazából szólnom kellett volna, de nem volt kedvem vitázni, pedig általában nem hagyom magam. Nem állítom, hogy szándékos volt, de egyik barátom is ugyanolyan keveset kapott. Lehet, hogy elmértél valamit, vagy épp nem figyeltél. Volt azért néhány vendég rajtunk kívül is.

Nem rosszindulatból, hanem azért tettem szóvá, mert bizony ilyen apróságok is sokat számíthatnak egy-egy embernél. Még szerencse, hogy én már jártam Egerben is nálatok, így tudom, hogy nem érdemes tartós "bojkottot" tartanom.
süti beállítások módosítása