HTML

Palack

Borok, ételek, kóstolások.

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Utolsó kommentek

  • Türkménbasi: Pedig nem is legerősebb borával kezdtél;-) (2010.12.15. 17:21) Szászi I.
  • musi: @Palack: ja nem, azt hiszem én értettem félre a linket. Láttam valamelyik blogban egy hasonlót, és amikor rákattintottam, kiírta... (2009.06.04. 15:17) A borfesztivál
  • Palack: @musi: Szia, a poszt végén szereplő 'Palack főoldalra!' linkre gondolsz? Mert ott egyszerűen csak belinkeltem a saját blogom. Va... (2009.06.04. 11:52) A borfesztivál
  • musi: helo, hogyan kell a "főoldalra ajánlás" linket megcsinálni? :) (2009.06.04. 11:31) A borfesztivál
  • Palack: Borbori, szerényen azt válaszolhatom, hogy már kisiskolás koromban is volt olyan tanítónénim, aki azért nem szeretett, mert tudt... (2007.12.28. 20:24) Költözés
  • Utolsó 20

Pontozás (változott cseppet)

1 pont  - rossz
2 pont  - nem jó
3 pont  - iható
4 pont  - korrekt
5 pont  - jó
6 pont  - nagyon jó
7 pont  - szép
8 pont  - nagyon szép
9 pont  - nagy
10 pont - tökéletes

Volt már jobb is

2007.08.26. 00:29 Palack

St. Andrea Cabernet Franc 2003

Ez a Cabernet Franc az egyik kedvenc borom a pincétől. Mindig ízlett, akár étellel párban, akár egyedül találkoztam vele. Ráadásul még az ára sem szállt el, szemben egyes társaival. Meg is pihentettem egy palackot belőle, hogy kipróbáljam kereskedelmi forgalom utáni állapotban. Húztam az időt, egészen mostanáig bírtam. Így már valószínűleg nem tudom meg, mi lett volna, ha még várok.

Sötét, de nem átlátszatlan bíbor szín, közepesen vastag gyűrű, egybe mozgás. Illatban először pörkölt hordó, esetleg tömör csoki, tortabevonó. Ilyenkor kell hagyni szellőzni öt-hat órát. Utána már Sacher és Fekete-erdő torta, rumos gesztenye, a háttérben mosolygó hordóval. Kandírozott áfonya, valami fűszer is, talán szegfűszeg. Szájban kissé vékony, főleg az orr húzza az orrát. Szépen lekerekített savak és tanninok viszik a zászlót, és foglalják el a nyelv és szájpadlás legfontosabb pontjait. A hordós kakaós meggyes rumos gesztenyés kommandó leereszkedik az orrból, és a szájat is elfoglalja. Utóíze közepesen hosszú, a korábbiak után már nem hoz újdonságot, a végén csak tannin marad.

A korábbi találkozásainkhoz képest az izgalmat hiányoltam belőle. Miután hagytam magához térni, szép lett, de hiányzott belőle a régi lendület. Mintha már nem strapálta volna magát miattam. Vagy én miatta? 5.5 pont.

Szólj hozzá!

Címkék: 2003 eger cabernet franc st andrea 5.5 pontos

A bejegyzés trackback címe:

https://palack.blog.hu/api/trackback/id/tr88149021

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása